14 Aralık 2017 Perşembe

avraham’a sesleniş-öteler umudu





taş duvara yazılmış bir büyük S harfiyim
iğne atsan bana düşmez avraham
sağımda ağrıları artıran bir mermi boşluğu
soluma yaslanmış bir gölge 
az önce sokağı dönerken unutulmuş.

benim ellerim yok avraham
sesim, gözlerim, ayaklarım yok
beni yazı diye buraya yazan kim?

akşamlık tatlı bir rüzgardı
gölgesi yanımda, yüzü karanlık
muhtemelen güneş sırtında bir tatlı sıcaklık
içinde çatlamış kayalar saklayan bir deniz gizlemiş
tutulamamış bir sırmışım ağzında
hangi kitaptan
hangi dinden
hangi düşünceden 
hangi kalbin eşiğinden ifşa edilecektim avraham?

beni bu duvara yazan hızla gitti
hızla, anlaşılacak şey değil 
bunu nasıl söylüyorsam tutkulu
yüreğimde sonsuz gurbet
yüreğim dedim evet evet
onca kıyımı aklın alıyor da 
bir harfin yüreğini mi sorguladı mantığın
bir büyük S’nin yürekleşmesidir bu 
ve elbet koklayacaktır bir beden sıcaklığını
taş merdivenin hemen az ötesinde
berisinde kalabalıkların.

bu adamlar ne yapıyor avraham?
öteler güzel mi?
devletlerin cinneti kitabını neden yazmadılar?
beni buraya yazan el neye uzanır?
ürkütür mü sesi kuşları?
beyaz perdeler ve çarşaflar düşlüyorum
yumuşacık yastıklar avraham
ve ılık bahar akşamları
bu mermi deliğine ölümü hatırlatışı sokup unutmalı

biri beni mutlaka bir kitaba yazmalı.



14Aralık2017

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder